Kom ind på det danske marked med private label

Når det kommer til mad, er der løbende udskiftning af, hvilke produkter der bliver solgt og er populære blandt kunderne, så det er ikke helt umuligt at komme ind på det danske marked. Dog kan det blive besværligt at få solgt dine produkter, hvis du vælger at sælge dem under din egen virksomheds brand. Ofte vil det være en nemmere og mere givtig tilgang at sælge dine produkter under private labels hos en af de største supermarkedskæder i Danmark, hvis du gerne vil have en stor udbredelse af dit produkt.

Mange supermarkeder bruger private labeling

Alle supermarkeder og discountkæder har en række private labels, som de ofte sælger til den billigste pris blandt alle deres varer. Ved at sælge dine produkter under netto private label, kan du få dine produkter sat til salg i samtlige netto-forretninger i landet til en attraktiv pris, som mange kunder kunne være villige til at betale. Alle de andre supermarkedskoncerner som coop og aldi har også en række private labels, som du kan på dine produkter solgt under, og andre forretninger i Salling Group har også andre specialiserede private labels, specifikt til den forretningskæde.

Din virksomhed skal kun sørge for produktionen

En af fordelene ved at sælge dine produkter under private label er, at du kun skal sørge for at producere varen, mens design, reklame og logistik styres den anden forretning. På den måde kan din virksomhed fokusere på de kompetencer, som I er bedst til, mens I kan få øget jeres omsætning på grund af et øget salg i supermarkederne. Dog er det vigtigt, at I som private label-producent efterkommer de specifikke krav, som virksomheden har for deres produkter, så de overholder betingelser og retningslinjer for den specifikke produktkæde.

Produkterne bærer ikke jeres varemærke

Det er vigtigt at pointere, at I som private label-producent ikke producerer varer under jeres varemærker, men producerer varer for andre virksomheder, der bygger på deres brands. Derfor er det ikke altid ligetil at gøre sig bemærket på markedet, så I kan få flere kunder at producere for, og derfor er det ofte en god idé at benytte sig af en partner, der allerede har en fod indenfor – som eksempelvis Tasteful. Fordi I producerer varer for en anden virksomhed, er det vigtigt, at I som producent leverer varer af den aftalte kvalitet, da den anden virksomhed let kan afslutte samarbejdet og finde en ny producent, der leverer varer efter betingelserne.